startpagina

De Biljartvereniging heeft tot op heden 25 leden.

Het maximale leden aantal staat op 36 leden.

Welkom op de Website van biljartvereniging Reijersdam Kampen

Locatie en tijd

De Leden van Biljartvereniging Reijersdam spelen hun partijen voor de interne competitie en wedstrijden in de grote ontmoetingsruimte van Wijkcentrum Reijersdam.

De interne competitie wordt normaal gespeeld op maandag en dinsdag vanaf 19.00 uur.

De wedstrijden voor de KNBB worden op verschillende avonden en middagen gespeeld.

Gezelligheid staat bij ons uiteraard hoog in het vaandel.

Historie van de club

Wat een kwart eeuw begon als een groepje van acht mannen, dat een onderlinge competitie speelde, is uitgegroeid tot een volwassen biljartclub met +/- 30 leden.

We zijn een overzichtelijke vereniging waar gezelligheid het belangrijkst is. Dat is ook altijd het idee geweest achter de oprichting.

Op 12 september 1984 zag de biljartclub het levenslicht. Er werd alleen op zaterdagmiddag gespeeld voor het plezier. Wijlen Gerrit Jan Plender nam het initiatief tot oprichting van de club. We kwamen voor die tijd al wel regelmatig bij elkaar in het wijkcentrum, maar nu konden we ook competitie spelen. Er stond één biljart." Mede door het organiseren van nederlaagtoernooien in Kampen groeide de club langzaam maar zeker. Negen jaar geleden was de tijd rijp voor een recreatieteam dat overdag - onder de vleugels van de Koninklijke Nederlandse Biljartbond, district Zwolle - zijn krachten buiten Kampen kon meten. Toen een paar jaar later een tweede biljart werd geplaatst, omdat de animo toenam, werd een tweede team ingeschreven. In 2007 volgde een derde competitieavondteam. "Er waren jongens die overdag werkten en niet mee konden doen aan de recreantencompetitie. Ze hebben zelf een team op poten gezet dat in de C4-klasse van het libre ging spelen. We noemen dat de avondcompetitie. In het eerste jaar werden zij meteen derde". In 2017 is er nog een 3e biljart geplaatst omdat er steeds meer nieuwe leden zich aan wilden melden.

Aan de leeftijden te zien lijkt BC Reijersdam een 'grijze' club, maar het tegendeel is waar. "Wij mogen niet klagen, want het aantal dertigers en veertigers groeit gestaag.

Webmaster: Ad Hoekman

WEEK-